Vanliga frågor
-
Vi tror inte att det finns en lösning som passar alla. Du får hjälp med att hitta ditt sätt med kosten och skapa en balanserad, näringsrik och hållbar relation till mat.
Vi lyssnar in dina erfarenheter kring kosten och vad du mår bra av och ser hur det kan passa in i ett hälsosamt matmönster.
Grunden i våra råd kring kosten är vetenskapligt förankrade men vi flätar också in hälsosamma idéer och principer inspirerade av österländska traditioner, som kan berika vårt sätt att se på mat och hälsa som t ex hara hachi bu, oryoki, mindful eating.
Vi utgår från mångfaldsprincipen: en kost som stärker kroppen och tarmfloran genom variation och näring. Vi tror även på hälsosamma måltidsmönster där timing av mat spelar roll men utifrån din livssituation och vad som är rimligt i just ditt fall.
-
Coachningssamtalen sker via telefon.
Du väljer mellan 3 eller 6 månaders coachning. Vi har avstämning varje vecka med möjlighet att boka in två coachningssamtal varje månad (telefon, 30 min), du bokar själv in tiderna via en digital kalender
Det ingår alltid 1 månads fri tillgång till Appen och mailsupport tiden efter coachningsprogrammet. Din dietist/nutritionist hör då av sig till dig för att stämma av att du är på banan. För oss är det viktigt att du lyckas på lång sikt och där är uppföljningen en avgörande del.
Vid första samtalet går vi igenom din situation, dina mål och eventuella utmaningar. Utifrån detta får du en personlig kostplan och tillgång till en App där du har kontakt med din dietist/nutritionist men också registrera din kost (om du vill) och söka efter recept.
Vi följer upp framsteg/utmaningar vid varje möte och justerar planen vid behov.
-
Varje samtal är 30 minuter.
-
När du har bokat in första samtalet får du en bekräftelse per mail. Där får du även en länk till ett hälsoformulär som du behöver fylla i inför första samtalet.
-
Ja, kostrådgivningen hos oss räknas som friskvård och du kan använda ditt friskvårdsbidrag. Du får ett kvitto som kan lämnas in till din arbetsgivare. Läs gärna mer på Skatteverkets hemsida eller hör med din arbetsgivare för mer information kring ditt friskvårdsbidrag.
-
Absolut, rådgivningen är digital och vi kan boka en tid som passar din tidszon.
-
Du betalar via Stripe med möjlighet att betala via Klarna om du väljer att betala slutsumman för hela coachningperioden.
-
Ja, det går bra att boka in in ett kostnadsfritt telefonsamtal med Alexandra. Maila till info@egofood.se så hittar vi en tid!
-
Coachningsprogrammet har inget specifikt startdatum så du kan börja när du vill. Däremot behöver du komma igång med programmet direkt efter köp.
-
Det känns viktigt att du är nöjd med coachningen och att det känns rätt för dig. Vi har en garantitid på 15 dagar vilket betyder att du har rätt att ångra ditt köp inom 15 dagar efter att du köpt programmet. Då har du rätt till full återbetalning av den tid som återstår av programmet.